úvodní stránka  |  o nás  |  kontakty  
ZKOUŠEČKY BATERIÍ ZKOUŠEČKY BATERIÍ
Ceník  


1 | 2 | 3

Elektronické testery baterií Elektron Accumeter S 500/500 D/750



Testovací přístroj (Made in Germany) pro veškeré akumulátorové startovací baterie 12 V a pro regulátory napětí. Programově řízený přístroj provádí plně automatický testovací proces, který zajišťuje přesné výsledky, což je u jednoduchých zátěžových zkoušeček problematické, a navíc ochranu před chybou obsluhy.

K jeho přednostem dále patří:
- jednoznačné zjištění zkratů článků nebo jejich vadného spojení
- test se provádí bez nebezpečí přímo na vozidle
- baterie zůstává při testu připojená
- změří se zároveň nabíjecí napětí alternátoru a stav regulátoru
- v přístroji s tiskárnou se používá normální papír (š.57 mm, dl.20 m).



Pro které startovací baterie je příslušný typ přístroje určený, to je patrné z následující tabulky:

technické údaje

S500 / S 500D

S 750

zkušební proud za studena (dle DIN)
zkušební proud za studena (dle IEC)
zkušební proud za studena (EN/SAE)
zatěžovací proud
rozměry (d x š x v) mm
hmotnost (kg)

80-460 A
95-530 A
135-770 A
až 500 A
365x230x210
7,6/8,0

80-625 A
95-750 A
135-1090 A
až 750 A
365x230x210
9,8

Baterie se zkouší vysokým zatěžovacím proudem (podle typu přístroje až 500 A, resp. až 750 A). Jen takový postup dává u baterií s vysokým zkušebním proudem za studena objektivní testovací výsledky. To není důležité jenom z diagnostického hlediska, ale i pro správné posouzení případné reklamace nebo uznání záruky.

V rámci automatického procesu se nejprve eliminuje krátkým zatížením napětí na povrchu ploch (1.fáze). Po zotavení baterie (2.fáze) následuje měření schopnosti baterie k testování. Buď se potom skutečně realizuje další test nebo se objeví signál, že je třeba "baterii nabít". Vlastní zkoušení v programově řízeném režimu (3.fáze) je zaměřeno na pokles napětí baterie.

Na přístroji se nastavuje jen zkušební proud baterie za studena dle normy DIN. Ten je uveden na baterii v normě DIN nebo IEC, případně i EN/SAE. Srovnávací tabulka je přímo na přístroji. To pro případ, když by na baterii byla jen hodnota dle jiné normy než DIN.

Světelné diody na panelu přístroje signalizují, zda je stav baterie (startovací výkon) :
- velmi dobrý (ani v zimě nebudou se startováním problémy)
- dobrý (ani v zimě by neměly být se startováním problémy)
- špatný (brzká výměna baterie)
- vadná (výměna baterie nezbytná).

U verze S 500 D je výsledek testu možno vytisknout pomocí vestavěné tiskárny.

Test regulátoru napětí probíhá rovněž automaticky. Po nastartování motoru se nejprve stabilizuje nabíjecí/regulační napětí a po cca 5 minutách opět světelné diody signalizují, zda je regulátor v pořádku, nebo je napětí regulátoru příliš vysoké (přebíjení, vadný regulátor), případně příliš nízké (nedostatečně nabitá baterie nebo vadný regulátor).



© 2024 Jaroslav Štemberk - AUTOSERVA
stemberk@autoserva.cz, tel: 261 215 394


AKČNÍ sady nářadí, kufry, dílenské vozíky

akce Beta 2024

závazné podmínky pro zpracovávání osobních údajů v Autoserva dle GDPR

12.2.2016 Kit pro detekci úniků v systémech vozidel UV lampa NOVINKA v Akční zaváděcí ceně za poloviční cenu konkurenčních výrobků

cejchovaný pneuhustič se schválením ministerstva dopravy pro měření ve stanicích STK

Pro úsporu Vašich spotřebních nákladů brousíme na speciální profesionální brusce frézky k odvrtávačkám bodových svárů v kvalitě jako nové za cenu 130,- Kč bez DPH





 
 
Napište nám